Hoe stel ik een out-of-office reply in? - FireMultimedia

Hoe stel ik een out-of-office reply in voor mijn e-mailaccount?

Een out-of-office reply is een automatisch bericht die tijdens jouw afwezigheid naar iedereen die jou een mail stuurt wordt gestuurd.

Een automatisch antwoord kun je instellen via DirectAdmin. In DirectAdmin heet dit een “Vacantion Message”. Het instellen hiervan werkt als volgt:

  1. Login in
  2. Ga naar “Vacation Messages” onder E-mailmanagement.
  3. Klik op de link “Set Vacation Message”.
  4. Vul alle velden in:

Vacation Account: Kies hier een e-mailaccount. Het is alleen mogelijk om een out-of-office reply in te stellen voor actieve e-mailaccounts.

Subject Prefix: Standaard staat hier “Autoreply” ingevuld. Dit is het begin van het onderwerp van de out-of-office mail.

Reply Frequency: Als iemand je in korte tijd meerdere mails stuurt dan wil je niet dat de ontvanger elke keer je out-of-office reply krijgt. Je kunt hier instellen na hoeveel dagen jouw bericht opnieuw wordt verstuurd. Standaard is dit 2 dagen.

Vacation Message: Vul hier de gewenste inhoud van de e-mail in.

Vacation Start en Vacation End: Vul hier de begin- en einddatum van het bericht in.

  1. Klik op de button “Create”.  Jouw out-of-office reply is nu ingesteld en actief vanaf de ingevulde begindatum.

Gerelateerde items