Deze handleiding helpt je bij het instellen van een e-mailaccount in Office Outlook voor MacOS. Voordat je een e-mailaccount kunt instellen op je apparaat moet je deze al aangemaakt hebben in DirectAdmin. Als je hetzelfde e-mailadres al op een andere locatie gebruikt, bijvoorbeeld op jouw computer dan is die al aangemaakt en kan je verder gaan met deze handleiding.
Benodigdheden
- Office Outlook voor MacOS
- Gebruikersnaam en wachtwoord van jouw e-mailaccount
Instructie voor Office Outlook voor MacOS
- Klik op Voorkeuren onder het kopje Outlook.
- Klik op Account.
- Klik vervolgens op de knop E-mailaccount toevoegen.
- Vul vervolgens je e-mailadres in en klik op de bovenste knop.
- Vul de gegevens als volgt in:
E-mailadres: Jouw e-mailadres
Type: Kies voor POP3 of IMAP. Bij IMAP blijft er een kopie van de e-mails achter op de server zodat je deze ook op een ander apparaat kunt ophalen. We raden het gebruik van IMAP aan.
Server voor inkomende e-mail: Hostnaam van de server zoals cl01.firemultimedia.eu
Server voor uitgaande e-mail (SMTP): Hostnaam van de server zoals cl01.firemultimedia.eu
Gebruikersnaam: jouw e-mailadres - Als je gegevens kloppend zijn ingevuld, wordt je naar het volgende scherm gestuurd. Zie onderstaande afbeelding.
Werkt je e-mailaccount niet? Controleer dan de meest voorkomende fouten:- Bij Gebruikersnaam is alleen het gedeelte voor het apenstaartje ingevuld. Bij Gebruikersnaam moet het volledige e-mailadres ingevuld worden.
- Wachtwoord is onjuist. Vul deze nogmaals in. Het wachtwoord is hoofdletter gevoelig.
Wil je de mail liever door ons laten instellen? Dan doen we dit graag voor je. We kijken op afstand mee en stellen jouw mailprogramma naar wens in. Deze service bieden we alleen aan voor mailaccounts die je bij ons afneemt. Maak hiervoor een afspraak.