E-mailaccount instellen in Office Outlook 2007 - FireMultimedia

E-mailaccount instellen in Office Outlook 2007

Deze handleiding helpt je bij het instellen van een e-mailaccount in het programma Office Outlook 2007. Voordat je een e-mailaccount kan instellen moet je deze al aangemaakt hebben vanuit DirectAdmin. Als je hetzelfde e-mailadres al op een andere locatie gebruikt, bijvoorbeeld op een andere computer dan is die al aangemaakt en kan je verder gaan met deze handleiding. Je kunt gebruik maken van POP en IMAP, FireMultimedia raadt aan om gebruik te maken van IMAP.

Benodigdheden

  • Een computer met Office Outlook 2007.
  • Gebruikersnaam en wachtwoord van jouw e-mailaccount.

Instructie voor Office Outlook 2007

  1. Ga naar Extra > Accountinstellingen.
  2. Vink “serverinstellingen of extra servertypen handmatig configureren” aan.
  3.  vul jouw gegevens in zoals in onderstaand voorbeeld. vervang firemultimedia.nl voor jouw eigen domeinnaam
    • E-mailadres: jouw volledige e-mailadres die reeds is aangemaakt op de server
    • Server voor inkomende e-mail: Hostnaam van de server zoals cl01.firemultimedia.eu
      Server voor uitgaande e-mail (SMTP): Hostnaam van de server zoals cl01.firemultimedia.eu
    • Gebruikersnaam: altijd het volledige e-mailadres
  4. Klik op de button “Meer instellingen” en ga naar het tabblad “server voor uitgaande e-mail”. Stel hier de instellingen in zoals in onderstaand voorbeeld.
  5.  Ga naar het tabblad geavanceerd en stel hier de instellingen in zoals op onderstaande screenshot.
    • Uitgaande e-mail (SMTP): 587
    • Gebruik het volgende type versleutelde verbinding: Geen
  6. Klik op OK.
  7. Klik op Volgende.
  8. Klik op Voltooien. Jouw e-mailaccount is nu ingesteld.

Gerelateerde items