Deze handleiding helpt je bij het instellen van een e-mailaccount in het programma eM Client voor Windows. Voordat je een e-mailaccount kunt instellen moet je deze al aangemaakt hebben vanuit DirectAdmin. Als je hetzelfde e-mailadres al op een andere locatie gebruikt, bijvoorbeeld op andere computer, dan is die al aangemaakt en kan je verder gaan met deze handleiding.
Benodigdheden
- Gebruikersnaam en wachtwoord van jouw e-mailaccount
- eM Client
eM Client Handleiding
- Open het programma eM Client. Heeft u eM Client nog niet eerder gebruikt dan verschijnt nu de eenmalige instructie en kan je vanuit daar starten met het toevoegen van het eerste account. Maak je al gebruik van eM Client ga dan naar Menu > Gereedschappen > Accounts. Klik daarna linksonder in het venster op het plus-teken.
- Kies voor E-mail en Ander. Klik daarna op Volgende.
- Vul uw e-mailadres in en klik op Volgende.
- Kies voor IMAP. Vul bij de Server voor inkomende e-mail: Hostnaam van de server zoals cl01.firemultimedia.eu in. Vul bij Gebruikersnaam jouw volledige e-mailadres in. Vul als laatste jouw wachtwoord in en klik opVolgende.
- Vul bij de Server voor uitgaande e-mail (SMTP): de Hostnaam van de server zoals cl01.firemultimedia.eu in.
- Vul bij Uitgaande server email, bijvoorbeeld mail.firemultimedia.eu in. Vul bij Gebruikersnaam jouw volledige e-mailadres in en klik op Volgende.
- eM Client gaat nu naar de juiste instellingen zoeken. Dit kan even duren. Het is waarschijnlijk dat de SMTP instellingen niet meteen gevonden kunnen worden, klik dan op de button Fixeren.
- Als alle stappen goed zijn doorlopen verschijnt er nu een groen vinkje bij SMTP en IMAP. Klik op Volgende.
- Wijzig indien gewenst Je naam en klik op Volgende.
- Jouw e-mailaccount is nu ingesteld en klaar voor gebruik. Klik op Voltooien.
Heb je vragen of problemen met eM Client? Ga naar emclient.com/support voor meer informatie. Wij kunnen je helaas niet helpen met eM Client als je geen klant bent van ons.