E-mailaccount instellen in Windows 10 mail - FireMultimedia

E-mailaccount instellen in Windows 10 mail

Deze handleiding helpt je bij het instellen van een e-mailaccount in het programma Mail van Windows 10. Voordat je een e-mailaccount kunt instellen moet je deze al aangemaakt hebben vanuit DirectAdmin. Als je hetzelfde e-mailadres al op een andere locatie gebruikt, bijvoorbeeld op een andere computer, dan is die al aangemaakt en kan je verder gaan met deze handleiding. Je kunt gebruik maken van POP en IMAP, FireMultimedia raadt aan om gebruik te maken van IMAP.

Benodigdheden

  • Een computer met Windows 10.
  • Gebruikersnaam en wachtwoord van jouw e-mailaccount.

Instructie voor mail van Windows 10

1. Open het programma Mail. Dit doe je door linksonder op start te klikken en zoeken op “Mail”.
2. Als je Mail nog niet eerder hebt gebruikt krijg je nu de mogelijkheid om direct op “Account toevoegen” te klikken. Krijg je deze mogelijkheid niet klik dan onderaan op het tandwieltje, kies voor “Accounts beheren” en daarna “Account toevoegen”.

3. Kies nu voor “Geavanceerde configuratie”
4. Klik nu op “Internete-e-mail” “POP- of IMAP-accounts waarmee je jouw e-mail in een webbrowser kunt weergeven“.

5. Vul je accountnaam in, dit is het zelfde als je e-mailadres. Vul daaronder jouw naam in. Vul “mail.jouweigendomeinnaam.nl” bij het kopje “Server voor binnenkomende e-mail“. Kies de optie “POP3” of “IMAP4” onder het kopje “Accounttype“. Scroll hierna iets naar beneden in het venster en ga dan naar stap 4.

6. Vul onder het kopje “E-mailadres” uw e-mailadres in. Vul onder het kopje “Gebruikersnaam” weer uw e-mailadres in en voer in het correcte veld uw wachtwoord in. Vul hierna de gegevens in voor de inkomende- en uitgaande emails.

Server voor inkomende e-mail: Hostnaam van de server zoals cl01.firemultimedia.eu
Server voor uitgaande e-mail (SMTP): Hostnaam van de server zoals cl01.firemultimedia.eu

Scrol hierna weer naar beneden en ga verder naar stap 7.

7. Zorg er voor dat de bovenste twee opties aangevinkt zijn en dat de onderste twee opties uitgevinkt zijn zoals in onderstaand voorbeeld. Klik hierna op de button “Aanmelden“.

8. Je e-mailaccount is nu ingesteld. Klik op de button “Gereed“. Hierna kan je klikken op de button “Je kunt aan de slag gaan“.

Wil je de mail liever door ons laten instellen? Dan doen we dit graag voor je. We kijken op afstand mee en stellen jouw mailprogramma naar wens in. Deze service bieden we alleen aan voor mailaccounts die je bij ons afneemt. Maak hiervoor een afspraak.

Gerelateerde items