Deze handleiding helpt je bij het instellen van een e-mailaccount in het programma Thunderbird. Voordat je een e-mailaccount kunt instellen moet je deze al aangemaakt hebben vanuit DirectAdmin. Als je hetzelfde e-mailadres al op een andere locatie gebruikt, bijvoorbeeld op een andere computer dan is die al aangemaakt en kan je verder gaan met deze handleiding. Je kunt gebruik maken van POP en IMAP, FireMultimedia raadt aan om gebruik te maken van IMAP.
Benodigdheden
- Een computer met Thunderbird.
- Gebruikersnaam en wachtwoord van jouw e-mailaccount.
Instructie voor Thunderbird
1. Kies op het beginscherm onder “Nieuw account aanmaken” voor “E-mail“
2. Klik op de button “Dit overslaan en mijn bestaande e-mailadres gebruiken.“.
3. Vul de gewenste afzendernaam in, jouw e-mailadres en wachtwoord. Klik hierna op de button “Doorgaan“, Thunderbird gaat nu proberen de gegevens zo volledig mogelijk op te halen.
4. Maak een keuze uit POP of IMAP en klik daarna op de button “Handmatige config“.
5. Wijzig in dit venster indien nodig de gegevens en klik daarna op de knop “Klaar”.
- Gebruikersnaam: jouw volledige e-mailadres die reeds is aangemaakt op de server
- Server voor inkomende e-mail: hostnaam van de server zoals: cl01.firemultimedia.eu
- Server voor uitgaande e-mail (SMTP): hostnaam van de server zoals: cl01:firemultimedia.eu
6. Je e-mailaccount is nu ingesteld. Mogelijk krijg je nog meerdere malen een melding zoals in onderstaande afbeelding. Verander mail.firemultimedia.eu naar de hostname van je server zoals cl01.firemultimedia.eu.
Wil je de mail liever door ons laten instellen? Dan doen we dit graag voor je. We kijken op afstand mee en stellen jouw mailprogramma naar wens in. Deze service bieden we alleen aan voor mailaccounts die je bij ons afneemt. Maak hiervoor een afspraak.