Deze handleiding helpt je bij het instellen van een e-mailaccount in Office Outlook 2016. Voordat je een e-mailaccount kunt instellen op je apparaat moet je deze al aangemaakt hebben in DirectAdmin. Als je hetzelfde e-mailadres al op een andere locatie gebruikt, bijvoorbeeld op jouw computer dan is die al aangemaakt en kan je verder gaan met deze handleiding.
Benodigdheden
- Office Outlook 2016
- Gebruikersnaam en wachtwoord van jouw e-mailaccount.
Instructie voor Office Outlook 2016
- Klik op Bestand
- Klik op Account toevoegen
- Vink Handmatige instelling of extra servertypen aan en klik op Volgende.
- Kies voor POP of IMAP en klik op Volgende.
- Vul de gegevens als volgt in:
Naam: jouw naam
E-mailadres: Het volledige e-mailadres
Type Account: Kies voor POP3 of IMAP. Bij IMAP blijft er een kopie van de e-mails achter op de server zodat je deze ook op een ander apparaat kunt ophalen. FireMultimedia
raadt het gebruik van IMAP aan.
Server voor inkomende e-mail: Hostnaam van de server zoals cl01.firemultimedia.eu
Server voor uitgaande e-mail (SMTP): Hostnaam van de server zoals cl01.firemultimedia.eu - Gebruikersnaam: jouw e-mailadres
- Klik op Meer instellingen…
- Ga naar het tabblad Server voor uitgaande e-mail en vink hier Voor de server voor mijn uitgaande e-mail (SMTP) is verificatie vereist aan.
- Ga naar het tabblad geavanceerd. Wijzig hier de poort achter Uitgaande e-mail (SMTP) van 25 naar 587.
- Klik op OK.
- Klik op Volgende. Outlook gaat nu proberen of de instellingen juist zijn. Als er tweemaal Voltooid verschijnt is jouw e-mailaccount succesvol ingesteld en kan je op Sluiten klikken.
- Klik op Voltooien.
Werkt je e-mailaccount niet? Controleer dan de meest voorkomende fouten:- Bij Gebruikersnaam is alleen het gedeelte voor het apenstaartje ingevuld. Bij Gebruikersnaam moet het volledige e-mailadres ingevuld worden.
- Wachtwoord is onjuist. Vul deze nogmaals in. Het wachtwoord is hoofdletter gevoelig.