E-mailaccount instellen in Office 365 Outlook - FireMultimedia

E-mailaccount instellen in Office 365 Outlook

Deze handleiding helpt je bij het instellen van een e-mailaccount in Office 365 Outlook. Voordat je een e-mailaccount kunt instellen op jouw apparaat moet je deze al aangemaakt hebben in DirectAdmin. Als je hetzelfde e-mailadres al op een andere locatie gebruikt, bijvoorbeeld op jouw computer dan is die al aangemaakt en kunt je verder gaan met deze handleiding.

Benodigdheden

  • Office 365 Outlook
  • Gebruikersnaam en wachtwoord van jouw e-mailaccount

Instructie voor Office 365 Outlook

1. Sluit Outlook af.

2. Ga naar configuratiescherm in Windows en daarna naar Mail (Microsoft Outlook).

3. Klik op E-mailaccounts.

4. Klik op nieuw.

5. Kies voor Handmatige instelling of extra servertypen en klik op de button Volgende.

6. Kies voor POP of IMAP en klik op volgende.

12. Vul bij Poort 587 in en kies bij Versleutelingsmethode de optie STARTTLS.

13. Vink het vakje Voor de server voor uitgaande e-mail (SMTP) is verificatie vereist aan.

14. Kies de optie Dezelfde instellingen gebruiken als voor de server voor inkomende e-mail.

15. Klik op Volgende en klik vervolgens op Gereed.

16. vul de gegevens als volgt in:
Naam: jouw naam
E-mailadres: Het volledige e-mailadres
Type Account: Kies voor POP3 of IMAP. Bij IMAP blijft er een kopie van de e-mails achter op de server zodat je deze ook op een ander apparaat kunt ophalen. FireMultimedia
raadt het gebruik van IMAP aan.
Server voor inkomende e-mail: Hostnaam van de server zoals cl01.firemultimedia.eu
Server voor uitgaande e-mail (SMTP): Hostnaam van de server zoals cl01.firemultimedia.eu

Gebruikersnaam: jouw e-mailadres

17. Klik op Meer instellingen…

18. Ga naar het tabblad Server voor uitgaande e-mail en vink hier Voor de server voor mijn uitgaande e-mail (SMTP) is verificatie vereist aan.

19. Ga naar het tabblad geavanceerd. Wijzig hier de poort achter Uitgaande e-mail (SMTP) van 25 naar 587.

20. Klik op OK.

21. Klik op Volgende. Outlook gaat nu proberen of de instellingen juist zijn. Als er tweemaal Voltooid verschijnt is jouw e-mailaccount succesvol ingesteld en kan je op Sluiten klikken.

22. Klik op Voltooien.

Werkt jouw e-mailaccount niet? Controleer dan de meest voorkomende fouten:

  • Bij Gebruikersnaam is alleen het gedeelte voor het apenstaartje ingevuld. Bij Gebruikersnaam moet het volledige e-mailadres ingevuld worden. Dus bijvoorbeeld info@firemultimedia.nl
  • Het wachtwoord is onjuist. Vul deze nogmaals in. Het wachtwoord is hoofdletter gevoelig. Twijfel je of het wachtwoord klopt? Test het dan bij de webmail. Ga naar jouwdomeinnaam.nl/webmail/ (bijv. https://www.firemultimedia.nl/webmail/). Vul hier het e-mailadres in en het bijbehorende wachtwoord. Kun je dan wel inloggen? Dan is het wachtwoord juist, en raden wij aan de handleiding nogmaals goed na te lopen of alle stappen goed voltooid zijn.

Wil je de mail liever door ons laten instellen? Dan doen we dit graag voor je. We kijken op afstand mee en stellen jouw mailprogramma naar wens in. Deze service bieden we alleen aan voor mailaccounts die je bij ons afneemt. Maak hiervoor een afspraak.

Gerelateerde items