4 tips voor jouw contentstrategie op Twitter - FireMultimedia
De beste contentstrategie voor twitter

4 tips voor jouw contentstrategie op Twitter

Twitter is niet het populairste social media kanaal maar met de juiste aanpak kan het wel effectief zijn. Zowel organisch als betaald biedt Twitter voldoende mogelijkheden om onder de aandacht te komen bij jouw doelgroep.

Twitter heeft net als elk ander social media kanaal zijn eigen aanpak. Jouw content op Twitter moet dus afgestemd zijn op dit medium. Met het automatisch doorplaatsen van Tweets vanaf bijvoorbeeld Facebook sla je de plank dus volledig mis. Gebruik onderstaande vier tips voor effectieve tweets.

Maak beperkt gebruik van Hashtags

Een hashtags brengt jouw tweet in verbinding met een groter publiek die geïnteresseerd is in hetzelfde onderwerp. Dit kan ervoor zorgen dat meer mensen jouw tweet zien. Maar het hebben van te veel hashtags werkt afleidend. Gebruik daarom geen onnodige hashtags en limiteer tot twee hashtags.

Kort maar krachtig

“Niets gaat sneller dan Twitter” aldus Twitter zelf. Korte tweets zijn daardoor succesvoller dan lange tweets volgens twitter. Tweets met ongeveer 70 tekens krijgen meer engagement dan langere tweets. Haal daarom onnodige woorden weg en denk goed na over hoe je de boodschap kort en bondig kunt overbrengen.

Gebruik media

Twitter draait allang niet meer op alleen tekst. Tweets met afbeeldingen, GIF’s en video’s trekken meer aandacht. Twitter is hierin niet anders dan Facebook. Het is tegenwoordig zelfs mogelijk om meerdere foto’s aan een tweet te koppelen.

Interactie

Social Media is niet alleen zenden en ook Twitter is hier geen uitzondering op. Ga de interactie aan op Twitter. Klinkt moeilijk maar dat kan best meevallen.

Stel bijvoorbeeld een vraag aan jouw publiek. Gebruik hiervoor de opvallende poll functionaliteit van Twitter. Een vraag stellen is een makkelijk en effectieve manier om in contact te komen met jouw publiek en je komt meteen meer over hun te weten.

Een andere effectieve manier is door het retweeten of antwoorden op relevante tweets. Je kunt bijvoorbeeld positieve feedback en tips van klanten retweeten. Dit moedigt ook andere aan om op Twitter over jou te tweeten.

Hulp nodig bij jouw contentstrategie op Twitter? We helpen je graag verder.

Gerelateerde items