E-mailaccount instellen in Thunderbird

Deze handleiding helpt u bij het instellen van een e-mailaccount in het programma Thunderbird. Voordat u een e-mailaccount kunt instellen moet u deze al aangemaakt hebben vanuit DirectAdmin. Als u hetzelfde e-mailadres al op een andere locatie gebruikt, bijvoorbeeld op andere computer dan is die al aangemaakt en kunt u verder gaan met deze handleiding. U kunt gebruik maken van POP en IMAP, FireMultimedia raadt aan om gebruik te maken van IMAP.

Benodigdheden

Instructie voor Thunderbird

1. Kies op het beginscherm onder "Nieuw account aanmaken" voor "E-mail"

2. Klik op de button "Dit overslaan en mijn bestaande e-mailadres gebruiken.".

3. Vul de gewenste afzendernaam in, uw e-mailadres en wachtwoord. Klik hierna op de button "Doorgaan", Thunderbird gaat nu proberen de gegevens zo volledig mogelijk op te halen.

4. Maak een keuze uit POP of IMAP en klik daarna op de button "Handmatige config".

5. Wijzig in dit venster indien nodig de gegevens en klik daarna op de button "Klaar".

7. Uw e-mailaccount is nu ingesteld. Mogelijk krijgt u nog meerdere malen een melding zoals in onderstaande afbeelding. Vink hier "Deze uitzondering voor altijd opslaan" aan. Klik dan op "Beveiligingsuitzondering bevestigen"