E-mailaccount instellen in Office Outlook 2016

Deze handleiding helpt u bij het instellen van een e-mailaccount in Office Outlook 2016. Voordat u een e-mailaccount kunt instellen op uw apparaat moet u deze al aangemaakt hebben in DirectAdmin. Als u hetzelfde e-mailadres al op een andere locatie gebruikt, bijvoorbeeld op uw computer dan is die al aangemaakt en kunt u verder gaan met deze handleiding.

Benodigdheden

Instructie voor Office Outlook 2016

1. Klik op Bestand

Outlook 2016

2. Klik op Account toevoegen

Outlook 2016

3. Vink Handmatige instelling of extra servertypen aan en klik op Volgende.

Outlook 2016

4. Kies voor POP of IMAP en klik op Volgende.

Outlook 2016

5. Vul de gegevens als volgt in:

Naam: uw naam
E-mailadres: Het volledige e-mailadres
Type Account: Kies voor POP3 of IMAP. Bij IMAP blijft er een kopie van de e-mails achter op de server zodat u deze ook op een ander apparaat kunt ophalen. FireMultimedia raadt het gebruik van IMAP aan.
Server voor inkomende e-mail:  mail.uweigendomeinnaam.nl
Server  voor uitgaande e-mail (SMTP): mail.uweigendomeinnaam.nl
Gebruikersnaam: uw e-mailadres

Outlook 2016

6. Klik op Meer instellingen...

7. Ga naar het tabblad Server voor uitgaande e-mail en vink hier Voor de server voor mijn uitgaande e-mail (SMTP) is verificatie vereist aan.

Outlook 2016

8. Ga naar het tabblad geavanceerd. Wijzig hier de poort achter Uitgaande e-mail (SMTP) van 25 naar 587.

Outlook 2016

9. Klik op OK.

10. Klik op Volgende. Outlook gaat nu proberen of de instellingen juist zijn. Als er tweemaal Voltooid verschijnt is uw e-mailaccount succesvol ingesteld en kunt u op Sluiten klikken.

Outlook 2016

11. Klik op Voltooien.

Outlook 2016

 

Werkt uw e-mailaccount niet? Controleer dan de meest voorkomende fouten: