E-mailaccount instellen in Mail op MacOS

Deze handleiding helpt u bij het instellen van een e-mailaccount in het programma Mail voor MacOS. Voordat u een e-mailaccount kunt instellen moet u deze al aangemaakt hebben vanuit DirectAdmin. Als u hetzelfde e-mailadres al op een andere locatie gebruikt, bijvoorbeeld op andere computer, dan is die al aangemaakt en kunt u verder gaan met deze handleiding.

Deze handleiding is gemaakt op MacOS Sierra 10.12.5. Maakt u gebruik van een andere versie dan wijkt deze handleiding mogelijk af.

Benodigdheden

Instructie voor Mail

1. Open het programma Mail. Heeft u Mail nog niet in gebruik dan verschijnt nu het eerste venster voor het instellen van het eerste een account. Maakt u al gebruik van Mail ga dan naar Mail > Voorkeuren. Ga daarna naar het tabblad Accounts en klik linksonder in het venster op het plus-teken.

2. Kies voor Andere Mail-account...

Mail

3. Vul uw naam, e-mailadres en wachtwoord in. Klik daarna op Volgende.

Mail

4. Kies voor IMAP. Vul bij Server inkomende email en Server uitgaande e-mail "mail.uweigendomeinnaam.nl", bijvoorbeeld mail.firemultimedia.eu in. Klik daarna op Log in.

Mail

5. Klik op Gereed.

Mail

6. Uw e-mailaccount is nu ingesteld en klaar voor gebruik. Ervaart u nog problemen met het ophalen van de e-mail ga dan verder met de volgende stappen.

7. Ga naar Mail > Voorkeuren en klik het betreffende account aan. Ga vervolgens naar het tabblad Serverinstellingen. Vink Beheer verbindingsinstellingen automatisch uit bij inkomende e-mail (IMAP) en uitgaande e-mail (SMTP). Schakel daarna Gebruik TLS/SSL uit.

Mail

8. Klik op Bewaar.

Heeft u vragen of problemen met Mail? Ga naar Help in het programma Mail.