E-mailaccount instellen in Windows 10 mail

Deze handleiding helpt u bij het instellen van een e-mailaccount in het programma Mail van Windows 10. Voordat u een e-mailaccount kunt instellen moet u deze al aangemaakt hebben vanuit DirectAdmin. Als u hetzelfde e-mailadres al op een andere locatie gebruikt, bijvoorbeeld op andere computer, dan is die al aangemaakt en kunt u verder gaan met deze handleiding. U kunt gebruik maken van POP en IMAP, FireMultimedia raadt aan om gebruik te maken van IMAP.

Benodigdheden

Instructie voor mail van Windows 10

1. Open het programma Mail. Dit doet u door linksonder op start te klikken en zoeken op "Mail".

2. Als u Mail nog niet eerder heeft gebruikt krijgt u nu de mogelijkheid om direct op "Account toevoegen" te klikken. Krijgt u deze mogelijkheid niet klik dan onderaan op het tandwieltje, kies voor "Accounts beheren" en daarna "Account toevoegen".

3. Kies nu voor "Geavanceerde configuratie"

4. Klik nu op "Internete-e-mail" "POP- of IMAP-accounts waarmee u uw e-mail in een webbrowser kunt weergeven".

5. Vul uw accountnaam in, dit is het zelfde als uw e-mailadres. Vul daaronder uw naam in. Vul "mail.uweigendomeinnaam.nl" bij het kopje "Server voor binnenkomende e-mail". Kies de optie "POP3" of "IMAP4" onder het kopje "Accounttype". Scroll hierna iets naar beneden in het venster en ga dan naar stap 4.

4. Vul onder het kopje "E-mailadres" uw e-mailadres in. Vul onder het kopje "Gebruikersnaam" weer uw e-mailadres in. Voer in het correcte veld uw wachtwoord in en vul "mail.uweigendomeinnaam.nl" in bij het kopje "Server voor uitgaande e-mail (SMTP)". Scroll hierna weer naar beneden en ga verder naar stap 5.

5. Zorg er voor dat de bovenste twee opties aangevinkt zijn en dat de onderste twee opties uitgevinkt zijn zoals in onderstaand voorbeeld. Klik hierna op de button "Aanmelden".

6. Uw e-mailaccount is nu ingesteld. Klik op de button "Gereed". Hierna kunt u klikken op de button "U kunt aan de slag gaan".