E-mailaccount instellen in eM Client

Deze handleiding helpt u bij het instellen van een e-mailaccount in het programma eM Client voor Windows. Voordat u een e-mailaccount kunt instellen moet u deze al aangemaakt hebben vanuit DirectAdmin. Als u hetzelfde e-mailadres al op een andere locatie gebruikt, bijvoorbeeld op andere computer, dan is die al aangemaakt en kunt u verder gaan met deze handleiding.

Benodigdheden

eM Client Handleiding

1. Open het programma eM Client. Heeft u eM Client nog niet eerder gebruikt dan verschijnt nu de eenmalige instructie en kunt u vanuit daar starten met het toevoegen van het eerste account. Maakt u al gebruik van eM Client ga dan naar Menu > Gereedschappen > Accounts. Klik daarna linksonder in het venster op het plus-teken.
2. Kies voor E-mail en Ander. Klik daarna op Volgende.

Handleiding Gmail

3. Vul uw e-mailadres in en klik op Volgende.

Handleiding Gmail
4. Kies voor IMAP. Vul bij  Inkomende server “mail.uweigendomeinnaam.nl”, bijvoorbeeld mail.firemultimedia.eu in. Vul bij Gebruikersnaam uw volledige e-mailadres in. Vul als laatste uw wachtwoord in en klik op Volgende.

Handleiding Gmail
5. Vul bij  Uitgaande server “mail.uweigendomeinnaam.nl”, bijvoorbeeld mail.firemultimedia.eu in. Vul bij Gebruikersnaam uw volledige e-mailadres in en klik op Volgende.

Handleiding Gmail
6. eM Client gaat nu naar de juiste instellingen zoeken. Dit kan even duren. Het is waarschijnlijk dat de SMTP instellingen niet meteen gevonden kunnen worden, klik dan op de button Fixeren.

Handleiding Gmail
7. Als alle stappen goed zijn doorlopen verschijnt er nu een groen vinkje bij SMTP en IMAP. Klik op Volgende.

Handleiding Gmail
8. Wijzig indien gewenst Uw naam en klik op Volgende.

Handleiding Gmail
9. Uw e-mailaccount is nu ingesteld en klaar voor gebruik. Klik op Voltooien.

Handleiding Gmail

Heeft u vragen of problemen met eM Client? Ga naar emclient.com/support voor meer informatie.